Oppgave:
Amer Sport / Salomon:
Et innovativt messekonsept
Med inspirasjon i skisser fra en messestand på 650 kvm utviklet for Salomon i Tyskland, fikk vi i oppgave å utarbeide et messekonsept for Salomon i Norge, tilpasset norske forhold, med en størrelse på 85 kvm. Amer Sport benyttet tidligere en åpen stand hvor kundekontakten stort sett foregikk i åpent landskap med utstrakt bruk av møtebord og innleide moduler.

Løsning:
Vi utfordret kunden i forhold til å rydde opp i antall produkter på stand, i form av å legge innhold over på digitale enheter. Samtidig lukket vi standen for å ta med de besøkende på en reise i Salomons univers. I og med at standplassen hadde en beskjeden størrelse valgte vi å utnytte høyden – 5,5 meter høye 3 lags modulbaserte vegger dannet rammen, og store lyssatte flater sørget for rett eksponering av de ulike produktkategoriene. Skjermer med tilpasset innhold sørget for nødvendig oppmerksomhet i front. Videre fremhevet vi enkelte produkter mot digitale flater ved hjelp av beacons teknologi. Vi leverte også relevante profileringsprodukter som vannflasker og kaffekopper. Vi designet, tegnet, 3D-visualiserte, produserte og konstruerte standen samt sørget for at Salomons representanter kom til nøkkelferdig produkt.

Resultater:
Standen opplevdes annerledes og inspirerende for de besøkende og ga Salomon et løft som varemerke mot sportsbransjens innkjøpere.

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Amer Sport?
Kontakt vår konsulent Bård Stordahl (bs@wj.no, tlf. +47 465 09 731)