BFO: Delikate kontorlokaler

Oppgave:

Da BFO pusset opp lokalene sine, ønsket de å dekorere glassvegger med elementer fra den visuelle profilen. Det var behov for folie som kunne skjerme innsyn til kontorer og møterom, samtidig som det skulle være mulig å se om rommene var opptatt eller ikke. I tillegg skulle kontorer merkes med den ansattes navn.

Løsning:

Det bærende visuelle elementet ble mosaikk med bilder og ton-i-ton-farger fra profilen. Dette ble printet på frostet folie og montert på kontorenes glassvegger i den ene korridoren. I samme korridor er det også møterom, som ble behandlet med mosaikk, men uten bilder og farger, for å gi et rolig inntrykk. For at det ikke skulle bli for kompakt, ble folien figurskåret i toppen etter mosaikkens form.

I motsatt korridor er det mye hvite vegger og dører, og i enden er det to skyvedører i glass. Disse har fått samme ton-i-ton-dekor som kontorene.

Med en stabil stab, valgte vi figurskåret folie med hvert navn, montert på glassveggen nær døråpningen til hvert kontor.

Resultater:

Kombinasjonen med bruk av duse farger og hvite flater, gjør at lokalene fremstår delikate. Folien er montert omtrent midt på glassflatene, slik at det er innsyn i topp og bunn. Dette gjør at det oppnås ønsket skjerming uten at det virker kompakt.

Ved å bruke den visuelle profilen på denne måten, forsterkes eierskapet til identiteten blant de ansatte og det skapes gjenkjenning for besøkende.

Casefoto: Andreas Eriksson

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for BFO? Kontakt vår konsulent Bård Stordahl (bs@wj.no, tlf. +47 465 09 731)

Våre referanser

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer