BFO: Ny visuell profil

Oppgave:

Vi skulle sammen med Befalets Fellesorganisasjon skape et nytt, sterkt, og tidsriktig uttrykk for organisasjonen. BFO ønsket å fremstå helhetlig og med fornyet kommunikasjonsstyrke gjennom ny visuell profil.

Løsning:

Gjennom å utvikle ny merkevarestrategi var målet å forsterke BFO. Innsikt og personlighetstrekk dannet grunnlaget for utviklingen av den visuelle profilen. For å skape et røffere uttrykk og tydeligere kommunikasjon ble det utviklet diverse grafiske elementer i 45-graders vinkel. I utviklingen av fargepaletten lot vi oss inspirere av Forsvarets bildebank som benyttes mye. Fontfamilien er kraftig og velbalansert, med mye karakter. Kommunikasjonsstyrke, rask budskapsformidling og kreativt spillerom har vært styrende i våre løsninger.

Resultater:

Resultatet av arbeidet er at BFO fremstår helhetlig i alle kanaler og flater. Gjennom bruk av den nye designmanualen og utviklede maler produserer BFO mye selv, mens strategi og større tiltak arbeider vi sammen om fremdeles.

Forside av Sweco Moment vist på ipad, artikkeltekst vist på mobil. Lys grå bakgrunn.

Casefoto: Andreas Eriksson

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for BFO? Kontakt vår konsulent Bård Stordahl (bard@wj.no, tlf. +47 465 09 731)

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer