Oppgave:
BFO: Ny visuell profil
Vi skulle sammen med Befalets Fellesorganisasjon skape et nytt, sterkt, og tidsriktig uttrykk for organisasjonen. BFO ønsket å fremstå helhetlig og med fornyet kommunikasjonsstyrke gjennom ny visuell profil.

Løsning:
Gjennom å utvikle ny merkevarestrategi var målet å forsterke BFO. Innsikt og personlighetstrekk dannet grunnlaget for utviklingen av den visuelle profilen. For å skape et røffere uttrykk og tydeligere kommunikasjon ble det utviklet diverse grafiske elementer i 45-graders vinkel. I utviklingen av fargepaletten lot vi oss inspirere av Forsvarets bildebank som benyttes mye. Fontfamilien er kraftig og velbalansert, med mye karakter. Kommunikasjonsstyrke, rask budskapsformidling og kreativt spillerom har vært styrende i våre løsninger.

Resultater:
Resultatet av arbeidet er at BFO fremstår helhetlig i alle kanaler og flater. Gjennom bruk av den nye designmanualen og utviklede maler produserer BFO mye selv, mens strategi og større tiltak arbeider vi sammen om fremdeles.
Casefoto: Andreas Eriksson
Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for BFO? Kontakt vår konsulent Bård Stordahl (bard@wj.no, tlf. +47 465 09 731)