BFO: Ny visuell profil

Oppgave:

Vi skulle sammen med Befalets Fellesorganisasjon skape et nytt, sterkt, og tidsriktig uttrykk for organisasjonen. BFO ønsket å fremstå helhetlig og med fornyet kommunikasjonsstyrke gjennom ny visuell profil.

Løsning:

Gjennom å utvikle ny merkevarestrategi var målet å forsterke BFO. Innsikt og personlighetstrekk dannet grunnlaget for utviklingen av den visuelle profilen. For å skape et røffere uttrykk og tydeligere kommunikasjon ble det utviklet diverse grafiske elementer i 45-graders vinkel. I utviklingen av fargepaletten lot vi oss inspirere av Forsvarets bildebank som benyttes mye. Fontfamilien er kraftig og velbalansert, med mye karakter. Kommunikasjonsstyrke, rask budskapsformidling og kreativt spillerom har vært styrende i våre løsninger.

Resultater:

Resultatet av arbeidet er at BFO fremstår helhetlig i alle kanaler og flater. Gjennom bruk av den nye designmanualen og utviklede maler produserer BFO mye selv, mens strategi og større tiltak arbeider vi sammen om fremdeles.

Casefoto: Andreas Eriksson

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for BFO? Kontakt vår konsulent Bård Stordahl (bard@wj.no, tlf. +47 465 09 731)

Våre referanser

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra» bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer