Digitread: Ny visuell profil

Digitread hjelper industribedrifter å implementere 3D- og PLM-teknologi, som bidrar til økt lønnsomhet i form av effektivisering og konkurransekraft i arbeidsprosesser.

Oppgave:

Digitread er et selskap som ble startet etter en fisjon av moderselskapet Summit AS. Vår oppgave var å skape en ny identitet og profil til den nye merkevaren. Vi var så heldige å få starte med blanke ark, og kunden ga oss frie tøyler.

Løsning:

Vi ønsket å utvikle en identitet som forteller hvem og hva Digitread er. Målet var en profil tilpasset bransjen, samtidig som den skulle skille seg ut fra konkurrentene. Vi lot oss inspirere av den digitale tråden som også er inspirasjonen til bedriftens navn, og det essensielle i produktene de selger. Videre ville vi også illustrere at Digitread har kunder på global basis, noe som gjorde jordkloden til et naturlig symbol. Kundesegmentet deres er bredt, og når det gjaldt fargevalg ble det naturlig med en blånyanse som appellerer til flere bransjer.

Resultater:

Den nye identiteten ble godt mottatt av Digitread. Profilen er implementert på alt av markedsmateriell, samt nettsiden digitread.com hvor Wittusen & Jensen dessuten har vært prosjektansvarlig. Nettsiden er stadig under utvikling, og fase 2 med fokus på en kunnskaps- og opplæringsbase for Digitreads kunder er påbegynt.

Våre referanser

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra» bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer