Digitread: Ny visuell profil

Digitread hjelper industribedrifter å implementere 3D- og PLM-teknologi, som bidrar til økt lønnsomhet i form av effektivisering og konkurransekraft i arbeidsprosesser.

Oppgave:

Digitread er et selskap som ble startet etter en fisjon av moderselskapet Summit AS. Vår oppgave var å skape en ny identitet og profil til den nye merkevaren. Vi var så heldige å få starte med blanke ark, og kunden ga oss frie tøyler.

Løsning:

Vi ønsket å utvikle en identitet som forteller hvem og hva Digitread er. Målet var en profil tilpasset bransjen, samtidig som den skulle skille seg ut fra konkurrentene. Vi lot oss inspirere av den digitale tråden som også er inspirasjonen til bedriftens navn, og det essensielle i produktene de selger. Videre ville vi også illustrere at Digitread har kunder på global basis, noe som gjorde jordkloden til et naturlig symbol. Kundesegmentet deres er bredt, og når det gjaldt fargevalg ble det naturlig med en blånyanse som appellerer til flere bransjer.

Resultater:

Den nye identiteten ble godt mottatt av Digitread. Profilen er implementert på alt av markedsmateriell, samt nettsiden digitread.com hvor Wittusen & Jensen dessuten har vært prosjektansvarlig. Nettsiden er stadig under utvikling, og fase 2 med fokus på en kunnskaps- og opplæringsbase for Digitreads kunder er påbegynt.

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer