Høyskolen Diakonova: Rekordhøye søkertall etter kampanje

Oppgave:

Vi fikk i utfordring å hjelpe Diakonova med å rekruttere flest mulig studenter til å søke bachelorutdanningen ved høyskolen (som 1. prioritet) til studiestart 2016. Målsetningen var 250 søkere, mens drømmen var å få 300 søknader.

Løsning:

Vi utviklet et kommunikasjonskonsept med fokus på enkeltmennesket, og spesielt de personlige egenskapene og verdiene som sykepleierfaget står for. Tekstuelt lot vi studenten være i fokus, med viktige nøkkelord som lidenskap, mot og styrke. Visuelt sett lot vi pasienten være i fokus, med bilder som forsterker det emosjonelle i budskapet. Vi lanserte kampanjen i sosiale medier og på egen landingsside, pluss analoge og digitale annonser i relevante fora.

Resultater:

Antall studenter som søkte bachelorutdanningen økte med over 69 % fra året før, og endte på totalt 334 studenter ved søknadsfristen 15. april. Den prosentvise økningen av førsteprioritetssøkere til Diakonova ble dette året den nest høyeste i landet (kun slått av NTNU), mens det totale antall søkere til bachelorprogrammet økte med 95 % sammenlignet med året før.

Foto: Shutterstock.com, Offset.com, GettyImages.com, Christianhatt.no

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Høyskolen Diakonova? Kontakt vår konsulent Anne Kristin Diserud (akd@wj.no, tlf. +47 932 31 018).

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer