Oppgave:
Høyskolen Diakonova: Rekordhøye søkertall etter kampanje
Vi fikk i utfordring å hjelpe Diakonova med å rekruttere flest mulig studenter til å søke bachelorutdanningen ved høyskolen (som 1. prioritet) til studiestart 2016. Målsetningen var 250 søkere, mens drømmen var å få 300 søknader.

Løsning:
Vi utviklet et kommunikasjonskonsept med fokus på enkeltmennesket, og spesielt de personlige egenskapene og verdiene som sykepleierfaget står for. Tekstuelt lot vi studenten være i fokus, med viktige nøkkelord som lidenskap, mot og styrke. Visuelt sett lot vi pasienten være i fokus, med bilder som forsterker det emosjonelle i budskapet. Vi lanserte kampanjen i sosiale medier og på egen landingsside, pluss analoge og digitale annonser i relevante fora.

Resultater:
Antall studenter som søkte bachelorutdanningen økte med over 69 % fra året før, og endte på totalt 334 studenter ved søknadsfristen 15. april. Den prosentvise økningen av førsteprioritetssøkere til Diakonova ble dette året den nest høyeste i landet (kun slått av NTNU), mens det totale antall søkere til bachelorprogrammet økte med 95 % sammenlignet med året før.
Foto: Shutterstock.com, Offset.com, GettyImages.com, Christianhatt.no
Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Høyskolen Diakonova? Kontakt vår konsulent Anne Kristin Diserud (akd@wj.no, tlf. +47 932 31 018).
