Høyskolen Diakonova: Rekordhøye søkertall etter kampanje

Oppgave:

Vi fikk i utfordring å hjelpe Diakonova med å rekruttere flest mulig studenter til å søke bachelorutdanningen ved høyskolen (som 1. prioritet) til studiestart 2016. Målsetningen var 250 søkere, mens drømmen var å få 300 søknader.

Løsning:

Vi utviklet et kommunikasjonskonsept med fokus på enkeltmennesket, og spesielt de personlige egenskapene og verdiene som sykepleierfaget står for. Tekstuelt lot vi studenten være i fokus, med viktige nøkkelord som lidenskap, mot og styrke. Visuelt sett lot vi pasienten være i fokus, med bilder som forsterker det emosjonelle i budskapet. Vi lanserte kampanjen i sosiale medier og på egen landingsside, pluss analoge og digitale annonser i relevante fora.

Resultater:

Antall studenter som søkte bachelorutdanningen økte med over 69 % fra året før, og endte på totalt 334 studenter ved søknadsfristen 15. april. Den prosentvise økningen av førsteprioritetssøkere til Diakonova ble dette året den nest høyeste i landet (kun slått av NTNU), mens det totale antall søkere til bachelorprogrammet økte med 95 % sammenlignet med året før.

Foto: Shutterstock.com, Offset.com, GettyImages.com, Christianhatt.no

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Høyskolen Diakonova? Kontakt vår konsulent Anne Kristin Diserud (akd@wj.no, tlf. +47 932 31 018).

Våre referanser

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer