Høyskolen Diakonova:
Ny visuell profil

Oppgave:

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter. Diakonova ville også oppnå høyere troverdighet som studiested i tillegg til å kommunisere det unike ved høyskolen. Vår oppgave gikk ut på å utvikle deres unike designmanual.

Løsning:

Stemningen vi opplevde på høyskolen blant ansatte og studenter ble en stor inspirasjonskilde til designmanualen, det samme gjorde høyskolens egne nøkkelord; troverdighet, glede, energi, varme og stolthet. Nøkkelordene ble omsatt til grafiske elementer og «oversatt» til en fargepalett. Vi valgte å ha fokus på gode, beskrivende bilder, og løsningen ble å oppsøke faktiske studenter på skolen og i nærmiljøet. Oppdraget med designmanualen førte til videre oppdrag som studiekatalog (som vist på bildene), hjemmeside, giveaways, annonser, trykksaker og visittkort.

Resultater:

Diakonova fikk rekordmange studenter den påfølgende høsten, og høyskolen beveger seg oppover i rangeringen blant studenter. Høyskolen uttrykker nå en tydelig merke- og designplattform i alle kanaler og flater.

Casefoto: Christian Hatt

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Diakonova? Kontakt vår konsulent Odd Wilhelmsen (ow@wj.no, tlf. +47 465 09 730).

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer