Oppgave:
Høyskolen Diakonova:
Ny visuell profil
Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter. Diakonova ville også oppnå høyere troverdighet som studiested i tillegg til å kommunisere det unike ved høyskolen. Vår oppgave gikk ut på å utvikle deres unike designmanual.

Løsning:
Stemningen vi opplevde på høyskolen blant ansatte og studenter ble en stor inspirasjonskilde til designmanualen, det samme gjorde høyskolens egne nøkkelord; troverdighet, glede, energi, varme og stolthet. Nøkkelordene ble omsatt til grafiske elementer og «oversatt» til en fargepalett. Vi valgte å ha fokus på gode, beskrivende bilder, og løsningen ble å oppsøke faktiske studenter på skolen og i nærmiljøet. Oppdraget med designmanualen førte til videre oppdrag som studiekatalog (som vist på bildene), hjemmeside, giveaways, annonser, trykksaker og visittkort.

Resultater:
Diakonova fikk rekordmange studenter den påfølgende høsten, og høyskolen beveger seg oppover i rangeringen blant studenter. Høyskolen uttrykker nå en tydelig merke- og designplattform i alle kanaler og flater.

Casefoto: Christian Hatt