Høyskolen Diakonova:
Tett på livet

Oppgave:

For rekruttering av nye studenter til studiestart 2017 ved Høyskolen Diakonova, bisto vi dem med glede andre året på rad. Med en høy økning i antall søkere i 2016, har Diakonova en målsetning om samme antall søkere, eller flere, som året før.

Løsning:

Vi bygget videre på kommunikasjonskonseptet vi skapte i 2016, med fokus på enkeltmennesket og de personlige egenskapene og verdiene du må ha som sykepleier. Konseptet «Tett på livet» har fokus på det spekteret av følelser som sykepleierne kommer tett på og må håndtere i yrket sitt – følelser de møter både hos pasienter, pårørende og i seg selv, som blant annet glede, stolthet, frykt, aksept og takknemlighet. På den måten viser vi at Høyskolen Diakonova går ut over det faglige og gjør studentene forberedt på å møte menneskene og deres følelser – med omsorg, kunnskap og respekt.

Resultater:

Kampanjen ble lansert gjennom sosiale medier, på landingssiden tettpålivet.no, sammen med en serie annonser på trykk og nett, samt takbuer på t-banen. Kampanjen ble lansert i januar og gikk fortløpende frem til søknadsfristen 15. april 2017. Konseptet er enkelt å tilpasse ulike budskap og har en god gjenkjenning, og oppleves derfor levende og variert.

Foto kampanjen: Johnér, Christian Hatt. Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad.

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Høyskolen Diakonova? Kontakt vår konsulent Anne Kristin Diserud (akd@wj.no, tlf. +47 932 31 018).

Våre referanser

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer