Oppgave:
Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur
I 2014 ble «Anleggsdagene» og «Avfallsdagene» (to årlige arrangementer i regi av Maskinentreprenørenes Forbund) samlet til en stor felles møteplass for bransjen, under det nye navnet Arctic Entrepreneur. Vi fikk oppdraget med å sikre at Maskinentreprenørenes Forbund (MEF) fikk full kontroll på invitasjons- og påmeldingsprosessen for både deltakere og utstillere, og fakturering av deltakere i etterkant. I tillegg utviklet vi ny logo og ny gjennomgående visuell profil for arrangementet.

Løsning:
Logoen, som ble presentert allerede året før, ble til via en pitchekonkurranse der vårt forslag vant. I tillegg til mye forskjellig messemateriell utviklet vi en skreddersydd nettside for arrangementet med integrert påmeldingsløsning. Invitasjonene ble sendt ut via epost med automatiske påminnelser underveis. Deltakelse på seminarer, lunsjer og middager ble effektivt registrert ved innskanning av deltakernes navnekort. Dette sikret at deltakere som ikke på forhånd var påmeldt til f.eks. et seminar, men som likevel møtte opp, ble registrert og kunne også faktureres for dette i ettertid.

Resultater:
MEF hadde håpet på 1500 besøkende på Arctic Entrepreneur, og da arrangementet gikk av stabelen kom det over 1950 deltakere. Påmeldingsløsningen forenklet håndteringen av registrerte deltakere og utstillere, og med scanningløsningen fikk MEF bedre kostnadskontroll og økt lønnsomhet.

Casefoto: Wittusen & Jensen
Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for MEF? Kontakt vår konsulent Arnfinn Grøvan (ag@wj.no, tlf. +47 465 09 727)