Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Oppgave:

I 2014 ble «Anleggsdagene» og «Avfallsdagene» (to årlige arrangementer i regi av Maskinentreprenørenes Forbund) samlet til en stor felles møteplass for bransjen, under det nye navnet Arctic Entrepreneur. Vi fikk oppdraget med å sikre at Maskinentreprenørenes Forbund (MEF) fikk full kontroll på invitasjons- og påmeldingsprosessen for både deltakere og utstillere, og fakturering av deltakere i etterkant. I tillegg utviklet vi ny logo og ny gjennomgående visuell profil for arrangementet.

Løsning:

Logoen, som ble presentert allerede året før, ble til via en pitchekonkurranse der vårt forslag vant. I tillegg til mye forskjellig messemateriell utviklet vi en skreddersydd nettside for arrangementet med integrert påmeldingsløsning. Invitasjonene ble sendt ut via epost med automatiske påminnelser underveis. Deltakelse på seminarer, lunsjer og middager ble effektivt registrert ved innskanning av deltakernes navnekort. Dette sikret at deltakere som ikke på forhånd var påmeldt til f.eks. et seminar, men som likevel møtte opp, ble registrert og kunne også faktureres for dette i ettertid.

Resultater:

MEF hadde håpet på 1500 besøkende på Arctic Entrepreneur, og da arrangementet gikk av stabelen kom det over 1950 deltakere. Påmeldingsløsningen forenklet håndteringen av registrerte deltakere og utstillere, og med scanningløsningen fikk MEF bedre kostnadskontroll og økt lønnsomhet.

Casefoto: Wittusen & Jensen

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for MEF? Kontakt vår konsulent Arnfinn Grøvan (ag@wj.no, tlf. +47 465 09 727)

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer