Mattilsynet:
Helhetlig dekor i nye lokaler

Mattilsynet er et statlig, landsdekkende forvaltingsorgan som er med på å sikre forbrukerne trygg mat og trygt drikkevann. Mattilsynet skal fremme folke-, plante-, fiske- og dyrehelse, miljøvennlig produksjon og etisk forsvarlig hold av fisk og dyr.

Oppgave:

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.

Løsning:

Glassveggene ble dekorert minimalistisk, men tydelig, med to striper i frostet folie i øyehøyde. Navn på møterommene ble figurskjært i folien, slik at skilt utenfor rommene ble overflødig. For de rommene som hadde behov for mer skjerming, ble det satt opp folie som dekker noe mer av glassflatene. Til en malt vegg er det valgt ut et fotografi inspirert fra ett av kjerneområdene til Mattilsynet: Dyr og dyrehold. Fotografiet er produsert på børstet aluminium, og er montert med avstandsstykker, noe som skaper mer dybde og framhever motivet. Interiørets fargepalett er ivaretatt ved valg av motiv. På en annen vegg er det valgt fototapet for gjengivelse av et fotografi. Bildet er fra Oslos bymiljø og er tatt av fotograf Hanni Afsar. Det står godt til fargepalett og interiør. Logoskiltet foran inngangsdøren har utfreste bokstaver i farget akryl. Gråfargen på bokstavene er valgt fra Mattilsynets visuelle profil og står godt mot veggen i nøytral farge. Bokstavene har en dybde på 8 mm og er festet enkeltvis til vegg, noe som gir en fin effekt.

Resultater:

Resultatet ble dekor med et delikat uttrykk, som ivaretar og fremhever den lyse og luftige følelsen i lokalet. Mattilsynets navn og møteromsnavn er godt identifisert, slik at det er enkelt å finne fram både til og i lokalene. Den visuelle profilen er godt ivaretatt, og sammen med interiørdesign for øvrig, fremstår lokalene moderne og imøtekommende.

Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Mattilsynet? Kontakt vår konsulent Bjørn Runar Lund (brl@wj.no, tlf +47 92250373)

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer