Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Oppgave:

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017. Landsmøtet som gikk av stabelen 16. juni var et kick-off for Norges Handikapforbund sin nye strategi, som det skal jobbes med de neste 4 årene. Landsmøtet var også startskuddet for gjennomføringen av en kampanje med varighet på et år i første omgang. Utgangspunktet for samlingen og arbeidet videre skulle bygges på parolen; ”Sammen om en ny tid”.

Løsning:

Konseptet måtte være ungt, hipt, samlende, engasjerende og motiverende.

Det skulle snakke til et ungt, så vel som til et eldre publikum, dog skulle det være de unge som hadde hovedfokus. Parolen: «Sammen om en ny tid” bygget på ni satningsområder som forbundet skulle forankre og jobbe med de neste 4 årene, og måtte komme godt frem i kommunikasjonen. Målet for konseptet var at man som medlem i NHF skulle forstå og «eie” satsningsområdene. «Vi skal styrke og støtte hverandre» var også et budskap som måtte frem, da man ønsket å styrke samfølelsen internt i Norges Handikapforbund.

Resultater:

Konseptet ble godt mottatt på landsmøtet og involveringen av både ansatte, medlemmer og mannen på gata har skapt en awareness og et engasjement både internt og eksternt. Konseptet er videreført og ble brukt ved flere arrangementer og tilstelninger utover høsten og vinteren.

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer