Norsk Sykepleierforbund:
Fullt hus på kongressen

Oppgave:

Vi fikk i oppgave av Norsk Sykepleierforbund (NSF) å lage et kommunikasjonskonsept med visuell profil for Sykepleierkongressen 2016. Verdiordet «Innovasjonskraft» og konseptsetningen «Ny tid, nye roller» var satt som utgangspunkt for et overordnet tema for kongressen. NSF hadde en eksisterende fargepalett vi måtte forholde oss til, men utover disse parametrene sto våre kreatører fritt til å skape et innovativt og nyskapende konsept.

Løsning:

Konseptet ble godkjent av NSF og rullet ut i alle kanaler. Vi designet alt fra Powerpoint-maler til annonser, nettbannere, plakater og en app. I tillegg hadde vi ansvar for profilering av selve konferansen som ble holdt på Quben, med videreutvikling av konseptet til definerte flater. Vi sto for utvikling og produksjon av bannere på opptil 6×6 meter, beachflagg, bekledning av crew, deltakergaver, deltakerbevis, diplomer, navneskilt, nøkkelbånd etc. Konferansen gikk av stabelen 26.–28. september 2016, og med rundt 1600 deltakere regnes den som en svært vellykket konferanse.

Resultater:

Designet måtte være godt synlig i et stort lokale, og ha et budskap som underbygget temaet innovasjonskraft. Videre måtte designet kunne overføres til mange ulike flater, både i trykte og digitale medier – i forkant av og under selve kongressen. Og viktigst av alt måtte konseptet kommunisere med deltakerne. Sykepleierkongressen skulle i tillegg til innovasjonskraft også representere et fellesskap med en sterk stemme og høy kunnskap. Designet ble derfor utviklet fra konseptet «Med en sterk stemme skaper vi innovasjonskraft». Ved å bruke en lydbølge som visuell symbolikk for innovasjonkraft, viste vi at det er sykepleiernes kompetanse og kunnskapsutvikling som driver helsetjenesten fremover, samt at man med en sterk og samlet stemme får til dynamikk og endringer – og blir hørt.

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer