Røde Kors: Det var en gang…

Oppgave:

Vår utfordring var å hjelpe Røde Kors med å verve flere fastgivere til deres nødhjelpsprogram.

Løsning:

Vår idé var konseptet «Det var en gang…» som ble sendt ut som en postal DM til potensielle givere. Gjennom å formidle små historier i stilen «Det var en gang en trygg hverdag/en skolegård/en familie» osv. satte vi direkte fokus på hvordan mennesker får sine liv snudd på hodet når katastrofen rammer. Et av hovedpoengene var også å vise at du som nødhjelpsgiver kan hjelpe disse menneskene til et bedre liv – til å få sitt trygge liv tilbake. Tekstene og bildene ble valgt med omhu for å appellere til medfølelsen hos mottakeren. Konseptet kan lett bygges videre på, og fungerer bra i alle flater og kanaler.

Resultater:

«Nødhjelpskampanjen fungerte veldig godt både mot medlemmer og de som bare hadde gitt oss en enkelt gave. 579 faste givere totalt.»

Nina Elisabeth Larsen, Røde Kors

Casefoto: Christian Hatt

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Røde Kors? Kontakt vår konsulent Andre Tønnesen (ast@wj.no, tlf. +47 46509811)

Våre referanser

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer