Oppgave:
Røde Kors: Det var en gang…
Vår utfordring var å hjelpe Røde Kors med å verve flere fastgivere til deres nødhjelpsprogram.

Løsning:
Vår idé var konseptet «Det var en gang…» som ble sendt ut som en postal DM til potensielle givere. Gjennom å formidle små historier i stilen «Det var en gang en trygg hverdag/en skolegård/en familie» osv. satte vi direkte fokus på hvordan mennesker får sine liv snudd på hodet når katastrofen rammer. Et av hovedpoengene var også å vise at du som nødhjelpsgiver kan hjelpe disse menneskene til et bedre liv – til å få sitt trygge liv tilbake. Tekstene og bildene ble valgt med omhu for å appellere til medfølelsen hos mottakeren. Konseptet kan lett bygges videre på, og fungerer bra i alle flater og kanaler.

Resultater:
«Nødhjelpskampanjen fungerte veldig godt både mot medlemmer og de som bare hadde gitt oss en enkelt gave. 579 faste givere totalt.»
Nina Elisabeth Larsen, Røde Kors

Casefoto: Christian Hatt
Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for Røde Kors? Kontakt vår konsulent Andre Tønnesen (ast@wj.no, tlf. +47 46509811)