Travel Retail Norway:
Fargerik stoppeffekt

Travel Retail Norway AS (TRN) er Norges ledende operatør av Duty Free, med butikker på OSL Gardermoen, Trondheim Værnes, Bergen Flesland, Stavanger Sola og Kristiansand Kjevik.

Oppgave:

Travel Retail Norway AS (TRN) ønsket at de grafiske elementene fra sommerkampanjen 2015 skulle få ekstra oppmerksomhet, og i den forbindelse bli vist på deres markedsplass på Oslo Lufthavn Gardermoen. Tanken var at figurene fra kampanjen skulle oppleves i 3D.

Løsning:

I samarbeid med TRN valgte vi ut noen av elementene (som ble utviklet av Suburbia Reklamebyrå AS) og fant frem til det beste materialet. Elementene, som blant annet bestod av palmer, flamingoer og solbriller, ble produsert i isopor, og malt i originalfargene fra illustrasjonene.

Resultater:

– Vi var veldig fornøyde med resultatet og eksponeringen, og ventet spent på hvilken effekt det ble mot de reisende. Og etter observasjon av markedsplass kunne vi konstatere en flott stoppeffekt! Flere stoppet og benyttet plassen for å ta bilder, spesielt med palmen som bakgrunn, og elementene var veldig tiltrekkende for både store og små, for å ta og føle på. Fargene og figurene som ble valgt ble en stor suksess, forteller Berit Tenold-Marthinsen, markedskoordinator i Travel Retail Norway.

Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for TRN? Kontakt vår konsulent Thomas Arnesen (tha@wj.no, tlf. +47 901 30 291)

Våre referanser

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer

Norsk Sykepleierforbund: Fullt hus på kongressen

Vi fikk i oppgave av Norsk Sykepleierforbund (NSF) å lage et kommunikasjonskonsept med visuell profil for Sykepleierkongressen 2016.
Les mer

BFO: Delikate kontorlokaler

Da BFO pusset opp lokalene sine, ønsket de å dekorere glassvegger med elementer fra den visuelle profilen.
Les mer

Røde Kors:
Det var en gang…

Konsept som brukes i DM-er for å verve flere nødhjelpsgivere.
Les mer

Amer Sport / Salomon: Et innovativt messekonsept

Messekonsept for Salomon i Norge, tilpasset norske forhold.
Les mer

Sweco: Bærekraft i gaveform

Swecos julegave til alle ansatte – en kokebok laget i samarbeid mellom Swecos ansatte og matskribent Andreas Viestad.
Les mer

Bien Sparebank: Da Stuart ble tredimensjonal

Bien Sparebank ønsket å lage en sparebøsse til barn av maskoten deres, bien Stuart, som er basert på logoen i barneprogrammet til banken.
Les mer