Travel Retail Norway AS (TRN) er Norges ledende operatør av Duty Free, med butikker på OSL Gardermoen, Trondheim Værnes, Bergen Flesland, Stavanger Sola og Kristiansand Kjevik.
Travel Retail Norway:
Fargerik stoppeffekt
Oppgave:
Travel Retail Norway AS (TRN) ønsket at de grafiske elementene fra sommerkampanjen 2015 skulle få ekstra oppmerksomhet, og i den forbindelse bli vist på deres markedsplass på Oslo Lufthavn Gardermoen. Tanken var at figurene fra kampanjen skulle oppleves i 3D.

Løsning:
I samarbeid med TRN valgte vi ut noen av elementene (som ble utviklet av Suburbia Reklamebyrå AS) og fant frem til det beste materialet. Elementene, som blant annet bestod av palmer, flamingoer og solbriller, ble produsert i isopor, og malt i originalfargene fra illustrasjonene.

Resultater:
– Vi var veldig fornøyde med resultatet og eksponeringen, og ventet spent på hvilken effekt det ble mot de reisende. Og etter observasjon av markedsplass kunne vi konstatere en flott stoppeffekt! Flere stoppet og benyttet plassen for å ta bilder, spesielt med palmen som bakgrunn, og elementene var veldig tiltrekkende for både store og små, for å ta og føle på. Fargene og figurene som ble valgt ble en stor suksess, forteller Berit Tenold-Marthinsen, markedskoordinator i Travel Retail Norway.

Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad
Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for TRN? Kontakt vår konsulent Thomas Arnesen (tha@wj.no, tlf. +47 901 30 291)