Watoto Skandinavia:
Med hjertet i Afrika

Watoto Skandinavia er en del av en verdensomfattende veldedig organisasjon som tilbyr helhetlig omsorg til foreldreløse barn og sårbare kvinner i Uganda.

Oppgave:

Hvert år får noen av barna bli med Watotos barnekor på verdensturné. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler som selges på årets turné i Skandinavia; «Oh, What Love».

Løsning:

Vi hjalp kunden med å velge ut produkter (og hjalp til med design og trykk) som passet til organisasjonens uttrykk og profil, samtidig som målgruppen ble ivaretatt. Løsningen ble skreddersydde profilartikler til årets turné: t-skjorter, trøyer, drikkeflasker og thermokrus.

Resultater:

– I forbindelse med turneen i Skandinavia har Wittusen & Jensen vært en viktig samarbeidspartner. Gjennom idé og utvikling av tidsriktige profileringsartikler har vi fått overgått våre egne målsetninger i forhold til inntjening ved salg av produktene, samtidig har vi nådd enda flere mennesker med vårt budskap. Tryggheten i å ha en profesjonell samarbeidspartner på dette området betyr svært mye for oss. Fleksibilitet, tilgjengelighet og rask levering er også kvaliteter som vi har lært å sette pris på hos Wittusen & Jensen, sier Harald Sværen Hjulstad, daglig leder i Watoto Skandinavia.

Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad

Vil du vite mer om oppdraget? Ta kontakt med vår seniorkonsulent Kåre Helgesen (kh@wj.no, tlf. +47 920 56 877)

Våre referanser

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørne på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer

Norsk Sykepleierforbund: Fullt hus på kongressen

Vi fikk i oppgave av Norsk Sykepleierforbund (NSF) å lage et kommunikasjonskonsept med visuell profil for Sykepleierkongressen 2016.
Les mer