Trender for digitale skjermflater i 2019

 

I løpet av de siste årene har digitale skjermflater blitt varmt tatt imot av detaljhandelen. De er enkle å oppdatere, kostnadseffektive, mer engasjerende og nyttige for publikum. Med andre ord er digitale skjermflater en verdifull markedsføringsplattform.

Markedet for digitale skjermflater vil fortsette å vokse
I de kommende årene vil vi se at flere bransjer utenom detaljhandelen vil komme til å eksperimentere med teknologien. Eventområder, medisinske institusjoner, arbeidsplasser, restauranter – listen er omtrent uendelig.

På grunn av de mange bruksområdene har Orbis Research spådd at markedet for digitale skjermflater vil øke med 34% til 31,62 milliarder dollar i 2023. Dersom du fremdeles sitter på gjerdet når det gjelder digitale skjermflater, er 2019 et perfekt tidspunkt for å investere!

Kontekstuelt innhold og personalisering begeistrer kundene
Mange bedrifter som investerer i digitale skjermflater utnytter teknologien til å erstatte tradisjonelt markedsmateriell som reklameplakater og lignende. De bruker ganske enkelt sitt nåværende materiell og laster det opp på skjermene. Selv om dette ikke er en dårlig måte å bruke digitale flater på, vil det være innhold som er tilpasset konteksten og seerne som vil vinne frem i 2019.

Kontekstuelt innhold er innhold som reflekterer den virkelige verden. I butikksammenheng kan skjermene dine for eksempel reklamere for iskrem og kalde drikker når det er varmt ute. Dersom været blir kaldt, kan innholdet endre seg og oppmuntre kundene til å kjøpe varm drikke, varm mat osv. De beste programvarene for skjermpubliseringer vil la deg kunne programmere disse endringene slik at de skjer automatisk.

 

 

Teknologien er kanskje et stykke unna å kunne gjenkjenne nøyaktig hvem som ser publiseringene dine (men ikke så langt unna, som vi skal snakke om senere!). Imidlertid bør bedrifter begynne å forske litt på hvordan de kan lage personalisert innhold for digitale skjermflater. Kanskje finnes det en bestemt målgruppe som du ønsker å tiltrekke deg i butikken? Hvorfor ikke nå ut direkte til dem med innholdet ditt?

For å illustrere dette, se for deg at du eier en butikk nær en travel togstasjon. Du vet at så snart klokken blir fem om ettermiddagen vil hundrevis av pendlere passere forbi utenfor. Dersom du ønsker å fange interessen deres, kunne skjermene dine for eksempel vise: «Hei pendler! Ikke gå glipp av våre rushtidsrabatter!» eller noe lignende. Med skjermpublisering er mulighetene bare begrenset av fantasien din.

Det å lage virkelig kreativt innhold, som utnytter de enestående mulighetene for publisering på digitale flater fullt ut, vil være en stor trend for ulike bransjer fremover.

Det å utnytte sosiale medier vil lønne seg
Du kan elske det eller hate det, men sosiale medier er kommet for å bli. Kanskje lurer du på hva dette har med digitale skjermflater å gjøre?

Vel, vi spår at flere og flere bedrifter vil vise sosiale medier i sitt digitale innhold i 2019. Ved å gjøre dette øker engasjementet rundt navnet, bevisstheten spres og kontoene dine i sosiale medier blir promotert.

Vellykket bruk av sosiale medier handler om å reagere raskt, og når dette gjøres på riktig måte kan lønnsomheten være enorm. Dersom en humorpreget nyhet får stor spredning på Twitter, hvorfor ikke gjøre noe morsomt ut av den, eller vri den litt til din fordel på skjermene dine?

Sosiale medier er en utmerket kanal for å underholde folk som trenger å slå i hjel litt tid. Når kundene står i kø i butikken din, kan skjermene vise innlegg fra sosiale medier og oppmuntre besøkende til å dele bildene de tar mens de venter, på de samme kanalene.

Uansett hvordan du velger å utnytte sosiale medier vil det lønne seg å gjøre det, ettersom konsumentene stadig vil se etter nye måter for å interagere med merkene de elsker.

Teknologi for digitale skjermflater vil komme på løpende bånd
I teknologiens verden vil utviklingen aldri komme til å stoppe opp. 2019 vil heller ikke være noe unntak. Vi har kanskje ikke flygende biler og gående, snakkende androider slik Blade Runner forutså, men virkelighetens teknologi er absolutt i ferd med å ta seg opp.

I motebransjen vil vi trolig se mer eksperimentering med speilbaserte digitale skjermflater, noe som til en viss grad vil viske ut skillet mellom den reelle og digitale verdenen. Det er ikke lenge før vi kan gå inn i en butikk og virtuelt prøve en hel katalog med ulike klær og tilbehør.

 

 

Ansiktsgjenkjenning og øyesporingsteknologi vil sannsynligvis bli like revolusjonerende for markedsføring. Skjermflater som for eksempel viser en ny parfyme kan vise enten den maskuline eller feminine versjonen av produktet, avhengig av hvem som ser på det. Øyesporingskameraer vil direkte kunne lagre hvilke deler av innholdet ditt som vekker størst interesse, noe som kan gjøre A/B-testing langt enklere og mer hensiktsmessig.

Vi bør også nevne hvor langt selve skjermteknologien har kommet. Høyoppløste 4K OLED-skjermer har blitt standard, noe som ikke er overraskende. De lyse, skarpe bildene fanger oppmerksomheten til forbipasserende på en fremragende måte. Vi har også sett en økning av antall forretninger som bygger store videovegger, noe som fungerer utmerket for handelsnæringen.

Uansett hvordan du ser på det, er det klart at fremtiden for digitale skjermflater ser spennende ut.

Kontakt oss gjerne dersom du trenger noen forslag til hvordan du kan skape nytt innhold i dine digitale kanaler i 2019.