Hopp til sideinnhold
Wittusen og JensenWittusen og Jensen
Renholdsteamet til Wittusen & JensenRenholdsteamet til Wittusen & Jensen

Tips fra renholdsteamet: Det billigste er ikke alltid det beste

Lang erfaring, et bredt sortiment, høy kompetanse og høy servicegrad kjennetegner vårt team av spesialister innen renhold og hygiene.

Renholdsteamet til Wittusen & Jensen består av flere spesialister som hver dag jobber for at du som kunde skal få en enklere hverdag når du handler rengjøringsprodukter. Her kan du bli litt bedre kjent med dem og måten de jobber på.

– Hva er deres beste råd til kundene når de skal bestille hygiene- og renholdsprodukter?

– Kundene bør skaffe seg en seriøs leverandør som har fokus på økonomi og miljø, og som velger de riktige produktene og metodene for dem, sier Account Manager Nette Engan.

Behovsanalyse

– Vi er behjelpelige med å finne de smarteste og mest økonomiske og miljøriktige løsningene for kundene, fortsetter Key Account Manager Frode Svendsen. – Ofte får vi en forespørsel fra kundene med en liste over produkter de har brukt tidligere. I stedet for å bare prise disse produktene, kan vi først gjennomføre en behovsanalyse som gjør at vi kan bygge opp en helt annen materialstandard, med mer fokus på både miljø og pris. Vi driver ikke bare med salg av produkter, vi tenker helhetlig for å sette oss inn i kundenes utfordringer.

– Vi tar en gjennomgang og en behovsanalyse ute hos kunden, hvor vi ser hva slags miljø det skal rengjøres i. Så kommer vi med anbefalinger basert på om det er skoler, barnehager, sykehus, lager eller kontorlokaler som skal rengjøres. Vi har fokus på de rette løsningene og velger de riktige produktene som gir kunden en økonomisk fordel, sier Engan.

– Jeg er glad i å bruke uttrykket «kost i bruk», og med det mener jeg at billig ikke alltid er bra. Hvis du gir litt mer for et produkt vil du få egenskaper som billigprodukter ikke har. Kanskje kan du i stedet spare 15 minutter om dagen, noe som ikke høres mye ut i utgangspunktet, men hvis renholdet går 15 minutter raskere hver dag kan du plutselig få en aha-opplevelse når du regner tiden om til penger. Det er ikke alltid lurt å kjøpe det billigste fremfor produkter med litt bedre kvalitet.

– Etter en behovsanalyse kan vi være med på å lage en renholdsplan ute hos den enkelte kunden, med valg av riktige produkter, metoder og hyppighet. Vi kan også kjøre en enkel opplæring med renholder. Ofte velger vi litt andre løsninger enn det de har i dag, derfor er det lurt å være med renholderen ut for å se hvordan de fysisk gjør jobben, for å få implementert det på riktig måte. Deretter hjelper vi til med å lage bestillingslister i nettbutikken vår slik at kunden alltid er sikker på å bestille riktige produkter i henhold til renholdsplanen. Vi er opptatte av å levere fra A til Å, sier Engan.

Renholdsteamet til Wittusen & Jensen

STØV PÅ HJERNEN: Andreas With Dale, Terje Prestegård, Vegard Børresen, Siv Anita Søraa, Frode Svendsen, Jan Ole Nerhus og Nette Engan er en del av renholdsteamet til Wittusen & Jensen.


Lang fartstid

– Hva gjør at dere som renholdsleverandør skiller dere ut fra resten av markedet?

– Det er enkelt å nå oss, vi har høy kompetanse og høy servicegrad. I tillegg har vi lang erfaring, Wittusen & Jensen har vært på markedet i over 125 år, sier Account Manager Nette Engan. – Vi tilbyr også kurs og opplæring innenfor renhold, og vi gir tett oppfølging og bistand rundt utfordringer ute hos kundene. Dessuten har vi et bredt sortiment, hos oss får kundene alt på ett sted, enten de trenger renholdsprodukter, catering, emballasje, kontorrekvisita, arbeidstøy, profileringsartikler eller trykksaker.

– Hos oss får du én fast kontaktperson som kan hjelpe deg med råd og veiledning, skyter Key Account Manager Vegard Børresen inn. – Finner du ikke akkurat det du er på jakt etter hjelper vi deg med å skaffe det! Det er korte beslutningsveier internt hos oss, og som kunde av Wittusen & Jensen vil du merke dette. Vi har som mål at vår kundeservice skal være best i bransjen.

– På grunn av vår bredde og spisskompetanse mener vi at du som kunde kan forvente litt mer av et samarbeid med oss. Vi kan spare deg for tid, samt redusere dine kostnader til rengjøring – uten at det går ut over kvaliteten, forklarer salgs- og markedssjef Siv Anita Søraa.


Renholdsteamet til Wittusen & Jensen

BÆREKTAFTIG GJENG: Nette Engan og resten av renholdsteamet har alltid fokus på de mest miljøvennlige alternativene når de veileder kundene.


Stort samfunnsansvar

– Hvordan jobber dere med miljø og bærekraft?

– Vi får kundene til å samle innkjøpene sine på én leveranse, og vi hjelper dem med å gjøre riktige valg av miljøvennlige produkter. Vi har alltid fokus på de mest bærekraftige alternativene når vi veileder kundene. Dette miljøfokuset avspeiler seg i valg av våre leverandører og i sortimentet vi tilbyr, vi benytter produsenter som stiller strenge miljøkrav til egen produksjon. Vi har for eksempel mange svanemerkede rengjøringsprodukter, som er utviklet med hensyn til miljøet uten å gå på kompromiss med kvalitet, sier Engan.

– Vi er opptatte av å ha et miljøriktig vareutvalg, miljøvennlige transportløsninger, resirkuleringsordninger, energieffektiv drift og miljøsertifiseringer, samt å drive etisk handel, for å sikre en bærekraftig utvikling, sier Andreas With Dahle.

– Som stor leverandør av forbruksvarer til bedriftsmarkedet har vi også et samfunnsansvar når det gjelder klima, miljø og bærekraft. Derfor er vi tilknyttet flere ordninger som stiller krav til både oss selv og våre leverandører. Vi kan vise til flere sertifiseringer, som Miljøfyrtårn, medlemskap i Etisk handel Norge, ISO-sertifisering, klimasertifikat, sølvrangering fra Eco Vadis for vårt samfunnsansvar, og vi er både medlem og kontrollmedlem i Grønt punkt Norge, utdyper Børresen.


Renholdsteamet til Wittusen & Jensen

DUSTBUSTERS: Who you gonna call?


Vil du vite mer om våre hygiene- og renholdsprodukter?

Kontakt vår rådgiver Frode Svendsen: 915 15 505 / fs@wj.no